قیمت گذاری تبلیغات کلیکی




روندی که وی کلیک تصمیم می گیرد با هر بار نمایش چه تبلیغاتی ظاهر شود و یا چگونه مرتب شوند بر اساس مدل حراجی می باشد. هر بار که یک تبلیغ واجد شرایط به نظر می رسد، حراجی تعیین می کند که آیا آگهی نشان داده شود یا خیر و همچنین در چه موقعیتی (رتبه بندی جایگاهی) آگهی در صفحه قرار گیرد.

در اینجا نحوه کار حراجی به طور کلی توضیح داده شده است:
۱- زمانی که کسی وارد یک سایت می شود، سیستم وی کلیک همه تبلیغاتی که کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه دارد را انتخاب می نماید.
۲- از این تبلیغات، سیستم هر آن چه را که واجد شرایط نیستند، مانند تبلیغاتی که برای شهرهای مختلف هدف گیری شده اند، عدم علایق کاربر و یا بر اساس فیلتر های دیگر از لیست نمایش حذف می گردد.
۳- از تبلیغات باقی مانده، تنها کسانی که امتیاز بالایی دارند امکان نمایش را دارند. امتیاز بندی آگهی ها ترکیبی از سقف قیمت کلیک، مرتبط بودن و کیفیت آگهی است.


  • مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که حتی اگر قیمت رقبا از شما بالاتر باشد، شما می توانید هنوز هم برنده یک موقعیت بالاتر با قیمت پایین تر باشید به شرط آنکه کلمات کلیدی و کیفیت آگهی بهتری داشته باشید.
  • از آنجا که فرایند حراج برای هر بار مراجعه به یک سایت تکرار می شود، به طور بالقوه هر حراجی می تواند نتایج مختلف بسته به رقابت در آن لحظه داشته باشد. بنابراین این طبیعی است که شما با دیدن برخی نوسانات در موقعیت آگهی بر روی صفحه و یا حتی عدم نمایش آگهی خود رو به رو شوید.

انتخاب سقف قیمت کلیک

در قسمت تعریف کمپین های تبلیغاتی، یک مبلغ به عنوان سقف قیمت کلیک ها تعریف می شود. این ویژگی برای تنظیم بالاترین قیمتی که مایل هستید برای یک کلیک بر روی آگهی خود پرداخت کنید، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اگر کسی روی آگهی شما کلیک نماید، قیمت آن کلیک هرگز بیش از سقف قیمت کلیک تعیین شده نخواهد بود. برای مثال، اگر شما در تنظیم سقف قیمت کلیک، مبلغ ۱۵۰ تومان را انتخاب نمایید. شما هرگز بیشتر از ۱۵۰ تومان برای کلیک ها نخواهید پرداخت. قیمت واقعی هر کلیک که در زمان حراجی مشخص می شود را می توانید در بخش کاربری در قسمت گزارش ها برای کلیک ها ببینید.
  • یک پیشنهاد بالاتر به طور کلی کمک می کند تا تبلیغ خود را در یک موقعیت بالاتر یا در نمایش بیشتر در صفحه قرار دهید
  • حداقل قیمت کلیک ها در حال حاضر ۱۰۰ تومان می باشد. به صورت پیش فرض قیمت هر کلیک ۱۲۰ تومان برای کاربران توسط سیستم ثبت می شود.

نحوه محاسبه میزان ارتباط

برای نمایش یک آگهی به یک کاربر فاکتور های مختلفی می توانند تاثیر گذار باشند. فاکتور ها می توانند ترکیبی از علایق کاربر، فیلتر های تعریف شده توسط سایت نمایش دهنده آگهی، مطالب داخل سایت و دیگر موارد باشد.

نحوه محاسبه میزان کیفیت آگهی

کیفیت آگهی می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. یکی از موارد موجود نرخ کلیک یک آگهی است. آگهی هایی که کلیک بیشتری را دریافت نمایند، دارای میزان کیفیت بیشتری خواهند بود. برای افزایش نرخ کلیک راه هایی مانند انتخاب صحیح عنوان، کلیدواژه ها، قیمت و تخفیف توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا و اینجا مراجعه نمایید.

نحوه محاسبه قیمت واقعی یک کلیک

قیمت واقعی یک کلیک اغلب پایین تر از سقف قیمت کلیک در کمپین می باشد. به طور مثال : اگر تبلیغی که بلافاصله در زیر تبلیغ شما قرار می گیرد دارای سقف قیمت کلیک با مبلغ ۱۳۰ تومان است، در صورتی که فاکتور های دیگر (کیفیت و ارتباط) برابر باشد، شما تنها یک تومان بیشتر از آن یعنی ۱۳۱ تومان می پردازید. در این حالت چه شما ۱۵۰ یا ۲۰۰ تومان برای سقف قیمت تعیین کرده باشید تفاوتی ایجاد نمی کند و فقط نیازمند آن است که سقف قیمت کلیک شما بیشتر از رقیب باشد تا ما در حراجی شما را برنده اعلام نماییم.



نحوه امتیاز دهی به آگهی ها

برای محاسبه امتیاز آگهی ها از فرمول مشابه زیر استفاده می شود.
امتیاز آگهی = میزان کیفیت x میزان ارتباط x قیمت کلیک
برای مثال می خواهیم بر روی یک وب سایت ۲ آگهی نمایش دهیم. آگهی ها به این شکل رده بندی می شوند:


آگهی دهندهمیزان کیفیتمیزان ارتباطقیمت کلیکامتیاز آگهیقیمت واقعیجایگاه نمایشوضعیت نمایش
الف ۲ ۵ ۱۳۰ ۱۳۰۰ ۱۲۱ اول بلی
ب ۲ ۵ ۱۲۰ ۱۲۰۰ ۱۰۱ دوم بلی
ج ۲ ۵ ۱۰۰ ۱۰۰۰ ۱۰۰ - خیر
د ۱ ۵ ۱۰۰ ۵۰۰ ۱۰۰ - خیر