نکته های بهینه سازی برای افزایش بهره وری از آگهی ها




بهترین شیوه برای قرار دادن آگهی در صفحه


در حالی که برای افزایش بازدهی بر روی آگهی ها تلاش می کنید باید به این نکته توجه کنید که تجربه کاربر در هنگام استفاده از سایت یک الویت بالاتر می باشد. قرار دادن تبلیغات گوناگون در جایجای صفحه باعث آزار کاربر یا کم توجهی آنها به محتوای آگهی ها می شود. در اینجا چند راهنمایی برای بهره برداری بهتر از سیستم تبلیغاتی وی کلیک ارایه شده است:
  • چه چیزی کاربر در تلاش است تا با مراجعه به سایت من بدست آورد؟
  • چه کاری کاربر انجام می دهد در هنگام مشاهده یک صفحه خاص یا مشخص؟
  • چه قسمتی در آن صفحه است که توجه کاربر را به احتمال زیاد به خود جذب می کند؟
  • چگونه می توانم بدون قرار گرفتن سر راه کاربران، تبلیغات در آن ناحیه نمایش دهم؟
  • چگونه می توانم آن صفحه را تمیز، منظم و جذاب نگهداری کنم؟

خود را درجایگاه یک کاربر قرار دهید و فکر کنید. حال ممکن است شما صفحه یا صفحات سایت خود (و جایگاه های آگهی خود) را به طور کامل به یک شکل جدید ببینید. اگر کاربران این امکان را داشته باشند که به راحتی آنچه را که می خواهند در سایت شما بیابند، آنها مجدداً به سایت شما باز می گردند. تبلیغات را نزدیک به محتوایی که کاربران به آن علاقه مند هستند قرار بدهید، همچنین مطمئن شوید که کاربران به راحتی می توانند مطلبی که به دنبال آن می گردند را پیدا کنند. برای مثال، اگر سایت شما دانلود نرم افزار ارائه می دهد، مطمئن شوید که لینک دانلود در قسمت بالای سایت قرار دارد جایی که کاربر بدون استفاده از ماوس در نگاه اول می بیند. سپس از حالات زیر استفاده نمایید تا جایگاه بهتری برای تبلیغات خود انتخاب نمایید.


نمونه روش های صحیح از محل قرار دادن آگهی در صفحه


تبلیغات ستونی در میان متن

تبلیغات ردیفی در میان متن

تبلیغات ستونی در کنار متن

تبلیغات فوتری در پایین صفحه




نمونه روش های غلط از محل قرار دادن آگهی در صفحه


در مکانی که محتوا وجود ندارد

در کنار تبلیغات بنری یا عکس




بهترین سبک نگارش برای نمایش آگهی در صفحه


یک سبک نگارشی را انتخاب نمایید که خواندن آگهی را برای کاربران آسان نماید. انتخاب مناسب سبک (ظاهر یک آگهی) می تواند یک تفاوت جدی ایجاد کند به صورتی که یک کاربر با دیدن یک آگهی با سبک خوب حداقل مایل به خواندن آگهی می شود اما اگر آگهی ناخوانا و بد شکل باشد کاربر از روی آن آگهی عبور می کند. ما چند استراتژی در زیر عنوان کرده ایم که باعث کاهش کوری آگهی و همچنین از تمایل کاربران در چشم پوشی از هر چیزی که آنها را از محتوای اصلی سایت جدا می سازد را جلوگیری می نماید. با استفاده از این تغییرات، تبلیغات شما قابلیت بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران خواهد داشت.

  • مدل هم رنگی : رنگ زمینه و خط مرزی (بُردر - border) از آگهی را با همان رنگ پس زمینه صفحه ای که در آن تبلیغ قرار داده شده است یکسان سازی نمایید. اگر سایت شما دارای پس زمینه سفید است و شما نمی خواهید زمان زیادی صرف انتخاب رنگ مناسب برای نمایش آگهی کنید، توصیه می کنیم از سبک پیش فرض طراحی شده توسط وی کلیک برای نمایش استفاده نمایید.
  • مدل مکمل رنگی: از رنگ هایی که در حال حاضر در سایت شما وجود دارد استفاده نمایید. اما دقت کنید که حتماً پس زمینه و خط مرزی آگهی با محلی که در آن را قرار داده اید مطابقت نداشته باشد. تفاوت رنگی در پس زمینه الزام آور می باشد.
  • مدل تضاد رنگی : از رنگی استفاده نمایید که در برابر پس زمینه سایت در تقابل یا تضاد باشد. تضاد رنگی تنها برای سایت هایی با پس زمینه تیره توصیه می شود. در این حالت ما پیشنهاد می دهیم از یک سبک نگارش آگهی با پس زمینه سفید، مرزهای سفید، و عناوین آبی رنگ استفاده نمایید.

مدل تضاد رنگی


در اینجا رنگ زرد در تضاد با مشکی می باشد.
مدل مکمل رنگی


در اینجا رنگ آبی به عنوان رنگ دوم ‌(متمم یا مکمل) در سایت استفاده شده است.
مدل هم رنگی


در اینجا پس زمینه سفید به عنوان رنگ اصلی می باشد.

به عنوان تکنیک های رنگ آمیزی، توصیه می کنیم برای رنگ آمیزی متن و لینک های موجود در آگهی از رنگهای حاضر در سایت خود استفاده نمایید. برای مثال، اگر لینک ها در سایت شما همه سبز و متون سیاه هستند، از لینک های سبز و متن سیاه در آگهی استفاده نمایید. از آنجا که اکثر کاربران به دیدن لینک آبی رنگ (پیش فرض در برنامه نویسی و حتی در گوگل) عادت کرده اند، شما همچنین ممکن است با استفاده از رنگ آبی انتخاب خود را آسان و صحیح نمایید. به طور کلی، استفاده از سبک های نگارش عمومی در هنگام انتخاب سبک آگهی بسیار به کمک می آید. با توجه به محل قرار دادن آگهی و رنگ پس زمینه در آن ناحیه، استراتژی انتخاب رنگ شما می بایست متفاوت باشد. جدول زیر به عنوان یک مرجع سریع و خلاصه از آنچه گفته شد می باشد تا شما را در انتخاب درست یک استراتژی بهتر یاری دهد:


انتخاب استراتژی مناسب برای رنگ آمیزی

آگهی در داخل متن و پست ها آگهی در کنار متن یا در حاشیه
پس زمینه روشن در پشت آگهی هم رنگی هم رنگی و مکمل رنگی
پس زمینه تیره در پشت آگهی هم رنگی، مکمل رنگی و تضاد رنگی تضاد رنگی و مکمل رنگی